Fullmäktigelistan klar!

Vänsterpartiets årsmöte 7/2 fastställde fullmäktigelistan till kommunvalet i Katrineholm. Förstenamn på listan är Lotta Back, psykiatrisköterska och sittande gruppledare förLotta-Back fullmäktigegruppen idag. Andrenamn är Tony Rosendahl, distriktsombudsman för Vänsterpartiet i Sörmland och ordförande för Vänsterpartiet i Katrineholm. Tredje namn är Evelina Back, studerande, och fjärde namn Olof Carlsson, brevbärare.

Vänsterpartiets årsmöte 7/2 fastställde fullmäktigelistan till kommunvalet i Katrineholm. Förstenamn på listan är Lotta Back, psykiatrisköterska och sittande gruppledare för fullmäktigegruppen idag. Andrenamn är Tony Rosendahl, distriktsombudsman för Vänsterpartiet i Sörmland och ordförande för Vänsterpartiet i Katrineholm. Tredje namn är Evelina Back, studerande, och fjärde namn Olof Carlsson, brevbärare.

Den nya styrelsen består av Tony Rosendahl, ordförande, Lotta Back, ledamot, Olof Carlsson, kassör samt Glenn Rindhoff, ersättare.

Årsmötet utsåg även:
Nytt ABF ombud: Glenn Rindhoff
Ombud till Distriktets årskonferens: Gunnel Malm och Glenn Rindhoff
Revisor: Matti Rusanen

Verksamhetsplan för Vänsterpartiet i Katrineholm 2010

Verksamhetsåret 2010 och det politiska arbetet fram till valet i september kommer att präglas av valrörelsen. På det nationella planet är målet att avsätta den sittande borgerliga regeringen. Lokalt är målet att stärka vänsterpartiets ställning i kommunen, utöka mandatet i kommunfullmäktige och öka våra möjligheter till inflytande över utvecklingen i kommunen. För att uppnå detta krävs att vi mobiliserar våra krafter och försöker synas så mycket som möjligt. Från vår ideologiska grund, genom utåtriktad verksamhet, studiebesök, debattinlägg och parlamentariskt arbete skall vi vinna terräng. Vi måste stärka vårt väljarstöd och nå ut till människor med vårt politiska budskap men samtidigt lyssna på, och ta intryck utav, människors idéer och åsikter.

Styrelsen rekommenderar att Vänsterpartiet i Katrineholm fortsätter med sitt arbete att skapa en välfungerande lokalförening som utgör grunden i den politiska processen. Den utåtriktade verksamheten behöver stärkas, medlemsantalet ökas och föreningen behöver profilera sig i dels de traditionella vänsterfrågorna men även i ett långsiktigt perspektiv i lokalfrågor där Vänsterpartiet, genom att hitta egna genomarbetade ståndpunkter, klargör vilka strategiska målsättningar partiet har för Katrineholms utveckling. Styrelsen föreslår att:

Regelbundna medlemsmöten i anslutning till kommunfullmäktige hålls. 1/månad med sommaruppehåll i Juli.

Styrelsen håller regelbundna möten. De som väljs till styrelsen skall på ett aktivt sätt bidra till styrelsens och föreningens arbete.

Aktiviteter anordnas under och i anslutning till 1 Maj.

Offentliga möten med inbjudna gäster anordnas.

Föreningen fortsätter arbetet i studiecirkelform att ta fram en lokalpolitisk plattform.

Utåtriktad verksamhet i form utav arbetsplatsbesök, cafémöten, flygbladsutdelning, riktade medlemsvärvningskampanjer mm anordnas.