Ett surt äpple att bita i!

Debatt.

Svar till Kim Fröde: Kim Fröde försöker (som alla moderater) framstå som företagarnas bästa vän. Fröde skjuter sig rejält i foten när han påstår ”Alla vet att resultatet av en enkätimages beror på vilka frågor som ställts”. Enkäten gjordes genom att alla partiers företagarpolitik granskades utan partibeteckning av de tillfrågade, som sen fick betygsätta den. Det måste ha varit ett surt äpple att bita i när Vänsterpartiet i den enkät som Företagarna gjorde fick en bättre placering som företagarvänligt än hans Moderater. Beklagar Fröde, men Moderaterna föll inte företagarna på läppen i den här frågan.

Svar till Kim Fröde: Kim Fröde försöker (som alla moderater) framstå som företagarnas bästa vän. Fröde skjuter sig rejält i foten när han påstår ”Alla vet att resultatet av en enkät beror på vilka frågor som ställts”. Enkäten gjordes genom att alla partiers företagarpolitik granskades utan partibeteckning av de tillfrågade, som sen fick betygsätta den. Det måste ha varit ett surt äpple att bita i när Vänsterpartiet i den enkät som Företagarna gjorde fick en bättre placering som företagarvänligt än hans Moderater. Beklagar Fröde, men Moderaterna föll inte företagarna på läppen i den här frågan.

Sen fortsätter Kim Fröde med att blanda och ge. Plötsligt glömmer han att det var Vänsterpartiets egen politik som granskades i enkäten. Fröde borde veta vad samarbete med andra partier innebär. Annars kan han ju fråga Kd varför bensinskatten aldrig sänktes eller Fp varför kungahuset fortfarande finns kvar. Hur tänker Fröde och alliansen hantera C som har ambitionen att höja koldioxidskatten med 36 öre/kg?

Att moderaterna tycker att det är ok att riskkapitalbolag gör vinster på vård skola och omsorg för att sedan flytta vinsterna undan skatt istället för att pengarna reinvesteras i verksamheterna säger mer om M än om V. Det har aldrig varit vår politik!

RUT är ju en hejdundrande succé, det kallas numer ”Stockholmsavdraget”. Fröde tycker det är underligt att V ställer sig tveksamma till att ett fåtal – rika – Stockholmshushålls städning ska skattesubventioneras för att vi tycker att pengarna kan användas bättre.

Jag är ledsen, Kim Fröde! Hela ditt inlägg är lite desperat förvirrat. Ömsom klagar du på V:s politik och ömsom påstår du att alliansen vill samma sak. Har M klivit av alliansen? Finns det ingen annan forskning än den Astra Zeneca bedriver? Rabatten på arbetsgivaravgiften för att anställa ungdomar var väl först och främst en arbetsmarknadspolitisk åtgärd?

Slutligen måste ju frågan ställas: Är inte Mona Sahlin partiledare i S?

Tony Rosendahl är bortrest med sin fru och därför svarar jag själv.

Lotta Back,

gruppledare V Katrineholm

Följ länken nedan för att läsa inlägget som Lotta Back svarar på.