Evenemang och möten
Andningsskydd

Möten under Coronatider

Andningsskydd

Vänsterpartiet Katrineholm var tidigt ute med att besluta att ställa in våra fysiska möten under den pågående Corona-spridningen. Beslutet fattade vi efter intensiva diskussioner i styrelsen (och i samråd med föreningens revisor).

Beslutet var inte alldeles enkelt, eftersom vi behöver väga mellan att upprätthålla den (mycket viktiga!) politiska debatten å ena sidan — och att skydda främst medlemmar och deras anhöriga som befinner sig i någon av riskgrupperna för att allvarligt drabbas av en möjlig infektion. Hur Vänsterpartiet resonerar kring Corona-pandemin kan du för övrigt läsa mycket om på sidan Vänsterpartiets förslag med anledning av coronakrisen.

Vi har därför beslutat att tills vidare hålla alla möten på distans, via telefon, Facebook-messenger, Skype, Teams eller andra online-tjänster. Eftersom Vänsterpartiets stadgar medför att vi inte kan hålla årsmöten på distans har vi dessutom varit tvungna att skjuta på vårt ordinarie årsmöte. Vid varje styrelsemöte diskuteras den aktuella situationen och ett nytt beslut fattas om att antingen fortsätta skjuta på årsmötet eller att besluta om ett nytt datum.

På söndag den 7 juni är det dags att försöka hålla ett fysiskt medlemsmöte utomhus. Du som är medlem kommer få mer detaljerad information om tid och plats.