God Jul och Gott Nytt År!

Hej kamrater!
Då börjar det politiska året närma sig sitt slut och föhoppningsvis får alla en välförtjänt ledighet eller möjlighet att njuta av helgerna som kommer. Det har hänt en del i Katrineholm under året. Det stora när det gäller vänsterpartiet var att vi fick hit våra partiledarkandidater på en offentlig utfrågning med ett sextiotal åhörare i publiken. Den politiska majoriteten S+M med understöd av SD fortsätter på den inslagna linjen att förvandla Katrineholm till ett toppstyrt företag utan demokratiskt insyn och där de sociala frågorna är underordnade majoritetens hårda satsningar och flirt med näringslivet. Den nya samhällsbyggnadsförvaltningen riskerar att bli en byråkratisk koloss som sväljer skattemedel och man fortsätter att kommunalisera kommersiell verksamhet samtidigt som kommunalverksamhet kommersialiseras. (skattepengar till diggiloo mm och privatisering av städningen och införande av LOV.en i hemtjänsten.) Vi befinner oss i en vänsteropposition genemot majoriteten och kommer att fortsätta att kritiskt granska deras agerande.
Vår fullmäktigegrupp har arbetat hårt och varit aktiva vilket har gett lite mer uppmärksamhet i tidningen än vi är vana vid. Något större utrymme för utomparlamentariska aktiviteter har det tyvärr inte funnits då vi är väldigt få aktiva medlemmar i föreningen, något som vi hoppas ändra på under kommande året. Vi har dock vid ett par tillfällen haft flygbladsutdelning, bla på valborg.
Den 5-8 januari har partiet kongress i Uppsala. Vi har inga ombud från Katrineholm (sörmland får skicka totalt 6 stycken) men undertecknad kommer att åka i egenskap som ombudsman för distriktet. Den 6 januari tar kongressen ställning till vem eller vilka som blir partiledare och förhoppningsvis blir det en nytändning för partiet. Vi tar nya tag i Katrineholm efter helgerna och som vanligt, undrar ni över något så hör av er.
Med detta vill jag önska er alla en god jul och ett gott nytt år!
Läs gärna min blogg!